
HAKSIZLIKLARIN OLMADIĞI BİR DÜNYA
Yazarlarımız, şairlerimiz, yaşamları boyunca güzel bir dünya için mücadele etmişler, insanlığın daima özlemi olan bir yaşamın hayalini kurmuşlar. Kendileri bu dünyadan göç ederken, geride kalanların umut ve arzularını daima canlı tutmuşlar. Geçtiğimiz günlerde ölüm yıldönümünde (11 Mayıs) andığımız büyük yazarlarımızdan Sait Faik Abasıyanık’ın bugün bizlere bıraktığı en güzel miras olan hikayelerinin içinden, o umut ve azim veren, yaşam arzumuzu artıran cümlelerini hatırlıyoruz yine;
“Haksızlıkların olmadığı bir dünya. İnsanların hepsinin mesut olduğu, hiç olmazsa iş bulduğu, doyduğu bir dünya.. Hırsızlıkların, başkalarının hakkına tecavüz etmelerin bol bol bulunmadığı.. Pardon efendim!.. Bol bol bulunmadığı ne demek? Hiç bulunmadığı bir dünya..” diyor örneğin..
Elbette blr değişim sürecindeyiz. insanlar, mekanlar, zamanlar değişiyor. Hiçbirşey yerinde aynıyle kalmıyor. Ama en azından sevgi, saygı, nezaket, incelik, dostluk, fedakarlık kavramları değişmeseydi. insanlık kalsaydı yerli yerinde. Daima güzel günlerin, güzel insanların, yiten değerlerin arkasından hissedilen bir iç burukluğu tadında geliyor insana şu yaşam denilen olgu..
Millet olarak yarınlardan ne bekliyoruz ya da yarınlarımızı nasıl görüyoruz?.. Beklentilerimiz benzer olabilir; Güçlü, güvenilir, prestijli bir toplum içinde, güvenli ve huzurlu yaşama isteği. Nasıl gördüğümüz ise her kesime göre göreceli bir hale geldi; Kimimiz, şu anki durumunu kıstas alarak ve sadece kendilerine gösterildiği şekilde algılayarak yalancı sabahları beklerken, kimimiz çizilen pembe dünyanın arkasındaki karanlığı görerek endişeli bir bekleyiş içindeyiz. Gösterilmek istenenin aksine neler olduğunu bilerek, sonrasında neler olabileceğinin, daha önceki değerlerimizin ve bugün kaybettiklerimizin farkında ve bilincinde olarak sürdürülen bir bekleyiş ve haklı bir öngörü..
İnsanın düşündüğü yarınlar, sadece kendi ikbalini ilgilendiren dar kalıplar içinde kalırsa, olaylara geniş pencereden bakılamazsa ve en önemlisi sadece gösterilmek istenen görülür, önümüze koyulana razı olunursa, bu durumun yıllar içinde ulaştığı sonuç, şimdi olduğu gibi içinden çıkılmaz blr hale gelir. En iyi ihtimalle, çok önemli bir hastalıktan kurtulma uğruna bedenin bazı yerlerini tahrip etmeyi göze alacak derecede geç kalınmış olunur ve sağlıklı bir yaşama dönmek ya imkansız olur, ya da çok uzun sürecek meşakkatli yıllar gerektirir…
Umarım bizler bu derece geç kalmamış olalım, hep birlikte sağlıklı yarınlarda huzurlu günlere doğru yol alalım diyorum.. (✍️İlknur)
HAKSIZLIKLARIN OLMADIĞI BİR DÜNYA-İLKNUR ARAL GÜLEMEK
deneme bonusu veren siteler deneme bonusu verabetgiris.co
“Bazı kelimeler karanlıkta anlam kazanır.”
Yorum Yaz